niedziela, 15 listopada 2015

Poetycko #7

Pochwała głupoty?

Kolejny mój wiersz. jego też napisałam w wakacje. Są to moje przemyślenia i gdzieś już słyszałąm wiersz o podobnym temacie. Jak coś to piszcie.

***

Czy warto być głupim?
Odpowiem tak.
 
Bo taki w życiu łatwiej  ma.
Ma mniej problemów,
Zmartwień też ma mniej.
Codziennie wita nowy dzień.
 
Innym życiem się nie przejmuje.
Z dnia na dzień żyje.
Małą ma własność
A zarazem tak wielką.
 
Głupiec bogaczem - mądry włóczęgą.
 
Ten znów coś myśli, obmyśla, główkuje.
Codziennie nowe problemy znajduje.
 
Chciałby coś zrobić, poucza, naucza, tłumaczy.
Ma własne idee, ma własne cele.
Ma problem ze spaniem i ze wstawaniem.
 
Wciąż żyje w biegu, czegoś mu brakuje.
Jest mądry lecz stres go zjada.
 
Czy warto być głupim? Odpowiem tak.
 
Jednak co ja myślę, to moje, a ty wybierz sam.
Bo żyje się tylko raz.

***
 
 
Taki tam krótki post...
 
Życie jest zbyt krótkie...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz